Bine ai venit!         

Bine ai venit pe KERIGMA online!

 
 
 

Pastile pentru suflet? Medicația nu vindecă emoțiile mai eficient decât o face Cristos

Dr. Dieter K. Mulitze

Puncte de fidelitate Acumulezi 29 puncte daca scrii un comentariu la acest produs si 1 punct daca-l evaluezi.
Puncte de fidelitate Cumpara acest produs si acumulezi 50 puncte.
50,00 Lei

Disponibilitate: In stoc

Acumuleaza
puncte de fidelitate
si beneficiaza de ele


Recomanda KERIGMA.ro pe retelele de socializare si acumulezi 1 punct de fidelitate pentru fiecare recomandare.

Cumpara acest produs si acumulezi 50 puncte de fidelitate.

Aboneaza-te la newsletter si acumulezi 60 de puncte de fidelitate (valabil doar daca ai cont si doar la prima abonare).


Prezentare

Detalii

Lumea noastră occidentală, pe măsură ce trece de la satisfacţia modernismului raţionalist la dezamăgirea exprimată de „postmodernism”, se confruntă cu schimbări profunde şi radicale. Acesta este, aşadar, timpul potrivit pentru lansarea unor provocări noi, nu pentru conformarea la asumpţiile trecutului, mai ales la cele care slujesc anumite interese puternice.
În această carte curajoasă, Dieter Mulitze îşi asumă provocarea de a trata problema modului în care ştiinţa psihiatriei a ajuns să abordeze taina personală a naturii suferinţei umane. După cum arată autorul, este un act reducţionist de mare calibru faptul de a trece „de la vindecarea sufletelor la repararea creierelor.” Este un mare pas reducţionist faptul de a privi natura fiinţei umane dintr-un punct de vedere strict antropologic, omiţându-se efectiv orice trimitere la misterul uman al creării noastre „după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu”.
Fiind creştin, autorul acceptă din toată inima ideea că teologia ocupă un loc central în orice discuţie referitoare la condiţia umană, deşi cultura noastră seculară caută să ocolească orice discurs referitor la relaţia dintre Dumnezeu şi umanitate. Domeniul psihiatriei este cu deosebire vulnerabil la reducţionism, posedat fiind de intenţia de a-şi conferi respectabilitatea dreptului de a se numi „ştiinţă”, în loc să se lase prins în jocul tensiunii dintre misterul religios şi materialismul ştiinţific. Faptul ne aminteşte de alegerea făcută de Sigmund Freud, care, prin concentrarea asupra dimensiunii sexuale a vieţii, a căutat să-şi păstreze cel puţin aparenţa de„ştiinţificitate”,în loc să se lase antrenat în subiectivitatea sinelui relaţional.
Dispreţul cu care oamenii de ştiinţă tradiţionalişti privesc astăzi caracterul „ştiinţific” al psihoterapiei se poate extinde mâine şi asupra unei părţi importante din domeniul pe care psihiatria îl consideră deocamdată ştiinţific. Informaţia vastă pe care Dieter o deţine în legătură cu o serie de probleme, cum ar fi dezechilibrele biochimice ale creierului, etichetările psihiatrice şi natura testării medicamentelor de către companiile farmaceutice, indică o criză în ascensiune a credibilităţii profesionale. Numeroasele sale trimiteri la istoria psihiatriei se reflectă negativ asupra pedigriului acestei „ştiinţe”.
Educat în ştiinţa geneticii, Dieter vorbeşte din exteriorul profesiei psihiatrice, dar totuşi cu rigoarea şi logica ştiinţifică a ştiinţei „autentice”, punând la îndoială multe dintre asumpţiile profesiei psihiatrice. Aşadar, el nu scrie ca un om nemulţumit din interior, frustrat de propria sa carieră. Dimpotrivă, el abordează lucrurile în mod obiectiv, scoţând la lumină conflictele de interese, relaţia dintre pacient şi rentabilitatea activităţii sau chiar dintre demnitatea umană a pacientului şi interesele profesionale implicate în actul medical. Este acel gen de dezvăluire care va deschide calea spre scoaterea la lumină a intereselor particulare existente şi în alte profesii, pe măsură ce asumpţiile societale sunt din ce în ce mai adânc examinate în mediul postmodern, dat fiind faptul că psihanaliza nu mai este un instrument monopolizat de terapie, ci unealta unui scepticism în creştere în societatea noastră.
Totuşi, Dieter nu scrie de pe poziţii sceptice, ci ca un credincios creştin. El practică ceea ce predică, participând la activitatea plină de compasiune de îngrijire şi vindecare a sufletelor. Slujirea sa este dedicată „slujirii prin rugăciune”, pentru a demonstra puterea Duhului lui Dumnezeu, în Numele lui Isus, de a-l elibera pe omul robit emoţional şi de a oferi vindecarea relaţională unor persoane profund rănite. Aşadar, relatările individuale ale oamenilor pe care el îi iubeşte cu dragostea lui Cristos reprezintă o mărturie vie a puterii rugăciunii făcute în folosul lor. Aceasta este probabil însuşirea unică a acestei cărţi.
Şi alţi savanţi au criticat şi mai critică încă această criză a credibilităţii din „ştiinţa” psihiatriei, pentru că există încă din anii 1970 un cor în creştere al celor nemulţumiţi, atât din surse creştine, cât şi seculare. Dieter are însă curajul moral de a afirma, împotriva compromisului multora dintre creştini, că prezenţa lui Isus Cristos în viaţa multor suferinzi este mai eficientă decât tratamentul medicamentos impersonal, pe care mulţi au ajuns să-l îndure. Ne aflăm în faţa unei provocări îndrăzneţe, asemănătoare întâlnirii dintre David şi Goliat, pe care mulţi o vor respinge fără măcar a răsfoi această carte. Eu însă te îndemn să citeşti cu mintea deschisă, aşa cum am făcut şi eu; să citeşti şi să decizi tu însuţi dacă se aude sunetul adevărului în mărturiile acestor suferinzi.
G. K. Chesterton a observat că, dacă Lumea nebună este întoarsă cu susul în jos, atunci singura modalitate de a o vedea corect este să stai în permanenţă cu capul în jos. Dieter întreprinde ceva de felul acesta, pentru a ne ajuta să ne eliberăm de spălarea creierului operată de profesionişti. Miza aflată în joc este cu adevărat mare, şi anume, nu mai puţin decât viitorul rasei umane. Va rămâne demnitatea umană protejată de misterul iubirii lui Dumnezeu faţă de noi sau ne vom vinde dreptul nostru religios dobândit prin naştere în schimbul aşa-zisului „progres ştiinţific secular”?

-- James M. Houston, D.Phil.
Director fondator al Regent College şi Profesor emerit de teologie la Regent College, Vancouver, BC

Cuprins

Mulţumiri
Prefaţă
Introducere

Capitolul unu. Biserica şi psihiatria - o alianţă confortabilă
Capitolul doi. Kathryn: ruşine, depresie şi medicamente psihiatrice
Capitolul trei. Dezechilibrele biochimice: creier disfuncţional sau cercetare defectuoasă?
Capitolul patru. Genetica depresiei, schizofreniei, lăcomiei şi spiritualităţii
Capitolul cinci. Coşmarul neurologic
Capitolul şase. Jacqueline: tulburare bipolară, depresie şi tendinţe suicidare
Capitolul şapte. Dezechilibrele relaţionale: despre vindecarea sufletului
Capitolul opt. Etichetele psihiatrice: ştiinţă sau invenţie?
Capitolul nouă. Dispariţia sufletului şi apariţia sănătăţii mintale
Capitolul zece. O critică teologică a psihiatriei
Capitolul unsprezece. Slujirea prin rugăciune şi psihiatria: studiu comparativ
Capitolul doisprezece. Concluzie

Anexă
Bibliografie
Index
Despre autor

Vezi mai mult

Informatii suplimentare

Informatii suplimentare

Cod 27319
Autor Dr. Dieter K. Mulitze
Editura Elpis
Nr. pagini 384
Dimensiuni 14,5 x 20,5 cm
Anul publicarii 2021
Seria Nu
Volum Nu
Colectie Nu
Editia I
Coperta rigida
Legare coasere
Limba Romana
ISBN 978-606-8768-08-3

Comentarii

Scrie propriul tau comentariu.

Numai utilizatorii inregistrati pot evalua si scrie comentarii. Pentru a evalua si comenta, te rugam sa te autentifici sau sa-ti creezi cont.