Bine ai venit!         

Bine ai venit pe KERIGMA online!

 
 
 

Maretia crestinismului

Dinesh DSouza

Puncte de fidelitate Acumulezi 29 puncte daca scrii un comentariu la acest produs si 1 punct daca-l evaluezi.
Puncte de fidelitate Cumpara acest produs si acumulezi 40 puncte.
40,00 Lei

Disponibilitate: In stoc

Acumuleaza
puncte de fidelitate
si beneficiaza de ele


Recomanda KERIGMA.ro pe retelele de socializare si acumulezi 1 punct de fidelitate pentru fiecare recomandare.

Cumpara acest produs si acumulezi 40 puncte de fidelitate.

Aboneaza-te la newsletter si acumulezi 60 de puncte de fidelitate (valabil doar daca ai cont si doar la prima abonare).


Prezentare

Detalii

Este crestinismul demodat?
Poate o persoana inteligenta sa mai creada in Biblie?
A demonstrat stiinta netemeinicia crestinismului?

Dinesh D Souza analizeaza cu obiectivitate argumentele si retorica din dezbaterea actuala ateista cu privire la Dumnezeu si crestinism. Infruntand argumentele ateilor in conditiile impuse de ei, el demonstreaza ca credinta religioasa este compatibila cu ratiunea si stiinta. Rezultatul este o carte care provoaca presupunerile oamenilor despre crestinism si afirma ca intr-adevar crestinismul este maret.

APRECIERI PENTRU MARETIA CRESTINISMULUI

Dinesh D Souza se afirma ca unul din cei mai mari apologeti... A scris o carte pe care atat G. K. Chesterton cat si C. S. Lewis ar aprecia-o si poate chiar Billy Graham si Papa Benedict al XVI-lea ar putea fi de acord ca este o capodopera a scrierilor apologetice moderne menita a stabili un standard pentru anii care urmeaza.

-- American Spectator

Raspunzand epidemiei actuale de manifeste ateiste, Dinesh D Souza aplica sufletului tulburat tocmai balsamul corect... Daca cauti adevarul despre Dumnezeu, univers si semnificatia vietii, aceasta carte este un punct de pornire minunat.

-- Francis Collins, autorul cartii The Language of God

Dinesh a facut o treaba geniala in a expune denaturarile si contradictiile ateismului si in a prezenta un contraargument puternic al conceptiei crestine despre lume si viata. Recomand cu multa caldura aceasta carte.

-- Ravi Zacharias, vorbitor si gazda a emisiunii Just Thinking

Dinesh D Souza scrie la fel de bine precum gandeste. Cartea lui este o aparare frumoasa si incantatoare a adevarului. O recomand tuturor.

-- Randy Alcorn, autorul bestsellerului Heaven
Dinesh D Souza, fost analist politic la Casa Alba, este autorul a cinci bestsellere New York Times printre care Illiberal Education si What s So Great About America. Articolele lui au aparut in reviste si ziare importante precum New York Times, Wall Street Journal, Altantic Monthly, Vanity Fair si National Review. Pentru mai multe informatii, vizitati site-ul www.dineshdsouza.com

Aprecieri pentru "Maretia crestinismului"

Dinesh D Souza scrie la fel de bine precum gandeste. Maretia crestinismului nu este apologetica cu privire la insistenta ei asupra adevarului. Totusi este fermecatoare -- nu ursuza, ca unele din cartile ateilor, ale caror autori sunt atat de furiosi pe Dumnezeul in care nu cred. Dinesh ofera cu atentie dovezi si motive clare pentru credinta care resping rationamentele cu care crestinii sunt inundati in cultura noastra post-crestina. Sunt bucuros sa recomand aceasta carte minunata si strategica.

-- Randy Alcorn, autorul bestsellerului "Heaven"

Ca necredincios, nu sunt de acord cu unele idei de-ale lui Dinesh D Souza. Dar el este un savant excelent pe care ma simt obligat sa-l citesc. Studiul lui atent si exprimarea lui eleganta l-au ridicat pe primele locuri intre cei ce lupta pentru libertate si responsabilitate personala. Acum el adauga crestinismul la formula lui pentru o societate buna si, cu toate ca necrestinii si non-teistii s-ar putea sa nu fie de acord cu unele din dovezile lui, il ignoram in detrimentul nostru. Cartea lui D Souza duce dezbaterea la un nou nivel. Citeste-o.

-- Michael Shermer, editor al revistei Skeptic

Pastorii, invatatorii, credinciosii si cei sinceri nedumeriti vor gasi aceasta carte indispensabila. Ea ne arata cum ar trebui sa abordam chestiuni importante fara a duce o campanie negativa si fara prejudecati. D Souza foloseste date si o judecata atenta si demasca atacurile ateilor ca neavand o baza intelectuala. Rar am vazut o asemenea claritate plina de forta adusa unei chestiuni atat de oportune si de importante.

-- Dallas Willard, autorul cartii The Divine Conspiracy

Daca exista un scop pentru atacurile recente la adresa lui Dumnezeu si a crestinismului este ca aceste atacuri furioase au inspirat un raspuns cumpatat si informativ precum cel din aceasta carte. Este o lucrare oportuna, importanta si edificatoare, care pastreaza un ton savant, cu toate acestea este accesibila cititorului obisnuit. Agnosticii si ateii nu vor putea ignora aceasta provocare.

-- Daniel Robinson, Oxford University

Marele merit al acestei carti este ca nu face nicio concesie. In loc de a se angaja in jocul defensiv obisnuit, D Souza abordeaza direct fiecare argument adus impotriva lui Dumnezeu si il invinge in conditiile acestuia. El supune ateismul si materialismul stiintific unui chestionar riguros si arata ca afirmatiile lor sunt goale si incoerente. Infinit mai rafinata decat fanfaronadele realizate de Richard Dawkins, Sam Harris si Christopher Hitchens, Maretia crestinismului depaseste cu mult cartile acestor atei.

-- Stanley Fish, autorul cartii How Milton Works

Cei care cred in Dumnezeu sunt supusi unui foc de artilerie al propagandei atee, indreptat in special asupra crestinismului. Maretia crestinismului este un raspuns foarte necesar la aceasta ofensiva. Cartea acopera un domeniu larg, este bine documentata si foarte exacta. Va fi extrem de importanta pentru toti cei care doresc sa apere si sa sustina cauza crestina.

-- Paul Johnson, autorul cartii "Modern Times


CUPRINS

Nota referitoare la interpretarea Scripturii
Prefata. O provocare pentru credinciosi -- si necredinciosi

Partea I: Viitorul crestinismului
Capitolul 1. Declinul ateismului: Triumful global al crestinismului
Capitolul 2. Supravietuirea sacrului: De ce religia castiga teren
Capitolul 3. Dumnezeu nu este maret: Asaltul ateilor asupra religiei
Capitolul 4. Educatia gresita a tinerilor: Salvarea copiilor de parintii lor

Partea a II-a: Crestinismul si Occidentul
Capitolul 5. Dati Cezarului ce este al Cezarului: Bazele spirituale ale unui guvern limitat
Capitolul 6. Raul pe care nu vreau sa-l fac: Crestinismul si imperfectiunea omului
Capitolul 7. Creati egali: Originea demnitatii omului

Partea a III-a: Crestinismul si stiinta
Capitolul 8. Crestinismul si ratiunea: Bazele teologice ale stiintei
Capitolul 9. De la Logos la Cosmos: Crestinismul si inventarea inventiei
Capitolul 10. O fabulatie ateista: Redeschiderea cazului lui Galileo

Partea a IV-a: Argumentul proiectului
Capitolul 11. Un Univers cu un inceput: Dumnezeu si astronomii
Capitolul 12. O planeta cu un Proiectant: Locul special al omului in creatie
Capitolul 13. Paley a avut dreptate: Evolutia si argumentul proiectului
Capitolul 14. Problema Genezei: Ateismul metodologic al stiintei

Partea a V-a: Crestinismul si filozofia
Capitolul 15. Lumea dincolo de simturile noastre: Kant si limitele ratiunii
Capitolul 16. In pantecele chitului: De ce sunt posibile miracolele
Capitolul 17. Pariul scepticului: Pascal si rationalitatea credintei

Partea a VI-a: Crestinismul si suferinta
Capitolul 18. Sa reconsideram Inchizitia: Crimele exagerate ale religiei
Capitolul 19. Dreptul de a ucide: Ateismul si crimele in masa ale istoriei

Partea a VII-a: Crestinismul si moralitatea
Capitolul 20. Legea naturala si legea divina: Fundamentele obiective ale moralitatii
Capitolul 21. Stafia din masina: De ce omul este mai mult decat materie
Capitolul 22. Supremul eu: Cand eul devine arbitrul moralitatii
Capitolul 23. Opiul celor corupti moral: De ce este necredinta atat de atragatoare
Capitolul 24. Problema raului: Unde este ateismul cand se intampla lucruri rele

Partea a VIII-a: Crestinismul si tu
Capitolul 25. Isus intre alti dumnezei: Unicitatea crestinismului
Capitolul 26. O anticipare a eternitatii: Cum iti poate schimba crestinismul viata
Multumiri
Note

Prefata

O provocare pentru credinciosi -- si necredinciosi

Crestinii sunt chemati sa fie aparatori ai credintei lor. Acest termen sugereaza ca ei ar trebui sa fie gata sa-si sustina convingerile si ca vor infrunta opozitie. In 1 Petru 3:15, crestinilor li se spune: Fiti totdeauna gata sa raspundeti oricui va cere socoteala de nadejdea care este in voi. Dar, pentru a raspunde, trebuie mai intai sa stii ce crezi. De asemenea, trebuie sa stii de ce crezi. Si trebuie sa fii in stare sa comunici aceste motivatii celor care nu-ti impartasesc convingerile. Pe scurt, trebuie sa cunosti maretia crestinismului.
Acesta este domeniul in care multi crestini au falimentat. Crestinii de azi stiu ca, spre deosebire de strabunii lor, ei nu traiesc intr-o societate in care prezenta lui Dumnezeu este inevitabila. Crestinismul nu mai reprezinta baza morala a societatii. Multi dintre noi locuim in comunitati seculare, in care argumentele extrase din Biblie sau revelatia crestina nu mai au greutate si in care auzim un limbaj diferit de cel vorbit in biserica.
In loc de a ne implica in aceasta lume seculara, majoritatea crestinilor au ales sa se retraga. Ei s-au retras intr-o subcultura crestina in care sunt angajati in activitati crestine. Apoi pasesc din nou in societatea seculara in care isi ascund crestinismul pana la urmatorul serviciu din biserica. Fara a-si da seama, crestinii au devenit un fel de post-modernisti: ei traiesc Evanghelia celor doua adevaruri. Exista un adevar religios, rezervat pentru zilele de duminica si cele de inchinare si exista adevarul secular, care se aplica restului timpului.
Acest stil de viata divizat se opune invataturii Bibliei. Biblia le spune crestinilor sa nu apartina lumii, acceptand prioritatile ei denaturate, dar ea chema credinciosii sa traiasca in lume, fiind angajati pe deplin in ea. Multi crestini au renuntat la aceasta misiune. In schimb, au cautat un mod de viata aplicabil, confortabil, in care sunt de acord sa lase in pace lumea seculara daca si lumea seculara este de acord sa-i lase in pace pe ei. Biologul Stephen Jay Gould a propus termenii pentru intelegerea dintre lumea seculara si cea religioasa cand a afirmat ca societatea seculara se bazeaza pe ratiune si decide in chestiunile practice, pe cand oamenii religiosi se bazeaza pe credinta lor si iau decizii in problemele privitoare la valori.1 Multi crestini au acceptat usurati aceasta distinctie.
Dar un grup de atei remarcabili -- multi dintre ei biologi care cred in evolutie -- au lansat un atac public puternic asupra religiei in general si a crestinismului in special; ei nu doresc sa fie draguti. Un nou set de carti anti-religioase -- The God Delusion [tradusa in limba romana de Editura Curtea Veche, sub titlul Himera credintei in Dumnezeu -- nota trad.], The End of Faith, God Is Not Great si asa mai departe -- modeleaza acum dezbaterea publica. Acesti atei resping solutia lui Gould. Ei spun ca o perspectiva religioasa face anumite afirmatii cu privire la realitate: faptul ca exista un Dumnezeu, exista viata dupa moarte, au loc miracole si asa mai departe. Daca esti agnostic sau ateu, s-ar putea sa ai o intelegere diferita a realitatii, una care poate ca s-a format printr-o perspectiva stiintifica sau rationalista. Argumentul ateilor este ca ambele perceptii ale realitatii nu pot fi simultan corecte. Daca una este adevarata, atunci cealalta este falsa.
Ateii sustin o idee importanta: nu exista doua adevaruri sau adevaruri multiple; exista doar un singur adevar. Fie universul este un sistem complet inchis si miracolele sunt imposibile, fie universul nu este un sistem inchis si in el exista posibilitatea interventiei divine. Fie Big Bangul a fost rezultatul creatiei supranaturale, fie a fost o cauza pur naturala. Intr-un sens mai larg, fie conceptia religioasa a realitatii este corecta, fie conceptia seculara este cea corecta. (Sau ambele sunt gresite.) Pana acum ateii i-au asaltat pe crestini si crestinii au fugit sa se adaposteasca. Este ca si cum ai bate din palme cu o singura mana. Cativa pastori au raspuns provocarii ateilor, dar in general nu s-au descurcat bine. Ei sunt obisnuiti sa slujeasca congregatiilor care accepta premisele crestine. Nu sunt obisnuiti sa se ocupe de atacantii dibaci care Il numesc pe Dumnezeul crestinilor criminal si tiran si care resping autoritatea Bibliei de a judeca toate lucrurile.
Nu este timpul ca crestinii sa intoarca celalalt obraz. Mai degraba, este timpul sa scoatem vanzatorii de bani din Templu. Ateii nu mai doresc sa fie tolerati. Ei doresc sa monopolizeze piata publica si sa-i elimine pe crestini din ea. Doresc ca chestiunile politice, cum ar fi avortul, sa fie separate de afirmatiile religioase si morale. Doresc sa controleze programa scolara pentru a putea promova o ideologie seculara si a submina crestinismul. Doresc sa discrediteze afirmatiile faptice ale religiei si doresc sa convinga restul societatii ca crestinismul nu este doar gresit, dar si rau. Dau vina pe religie pentru crimele istoriei si pentru conflictele permanente de azi din lume. Pe scurt, doresc ca religia -- si in special religia crestina -- sa dispara de pe fata pamantului.
In Biblie, in Matei 5:13-14, crestinii sunt chemati sa fie sarea pamantului si lumina lumii. Crestinii sunt chemati sa faca din lume un loc mai bun. Astazi asta inseamna a confrunta provocarile ateilor si ale secularistilor moderni. Aceasta carte asigura crestinilor un fel de set de unelte pentru a raspunde acestei provocari. Crestinismul aparat aici nu este fundamentalismul, ci mai degraba crestinismul traditional, cel pe care C.S. Lewis l-a numit "crestinism redus la esenta", terenul comun al credintelor pe care il impartasesc atat protestantii, cat si catolicii. Acest crestinism este tinta reala a asaltului secular. Am scris aceasta carte nu doar pentru credinciosi, ci si pentru necredinciosi. Multi oameni sunt cautatori sinceri ai adevarului. Ei simt ca exista ceva care le asigura o temelie si o explicatie ultima a celor mai profunde chestiuni, totusi acest ceva le scapa. Simt nevoia de a avea un scop mai inalt in viata, dar nu sunt siguri unde il pot gasi. Chiar daca au auzit despre Dumnezeu si crestinism, nu pot impaca credinta religioasa cu ratiunea si stiinta; credinta pare irationala si, prin urmare, nu poate fi sustinuta. Mai mult, se ingrijoreaza ca religia a fost si poate fi o sursa nesanatoasa de intoleranta si fanatism, asa cum au dovedit motivele teroristilor din 11 septembrie. Acestea sunt preocupari chibzuite si ma vor referi la ele fara ocolisuri in aceasta carte.
De asemenea, aceasta este o carte pentru atei, sau cel putin pentru acei atei care accepta o provocare. Deoarece crestinii de obicei evita si fug, ateilor le-a fost prea usor. In mare masura nu li s-a raspuns argumentelor pe care le-au adus. Au criticat aspru fundamentalismul fara a fi obligati sa suporte lovitura puternica a crestinismului traditional viguros. Eu cred ca daca ateii sunt intr-adevar rationali, ar trebui sa primeasca cu bucurie aceasta carte. Este o incercare de a discuta argumentele ateilor pe terenul lor. Nicaieri in aceasta carte nu iau crestinismul drept bun. Modul meu de operare este unul caracterizat de scepticism, incercand sa privesc afirmatiile religiei cu aceeasi minte deschisa cu care privim afirmatiile de orice alt fel. Diferenta dintre mine si oponentii mei atei este ca eu sunt sceptic nu doar fata de afirmatiile pretinse a fi irationale ale religiei, dar si fata de afirmatiile irationale facute in numele stiintei si a scepticismului insusi.
Folosindu-ma de argumentele antireligioase ale unor atei faimosi cum ar fi Richard Dawkins, Sam Harris, Christopher Hitchens si altii, in aceasta carte voi demonstra urmatoarele:

1. Crestinismul este temelia principala a civilizatiei occidentale, fundamentul celor mai indragite valori ale noastre.
2. Ultimele descoperiri ale stiintei moderne sustin afirmatiile crestinismului ca exista o Fiinta divina care a creat universul.
3. Teoria darwinista a evolutiei, departe de a submina dovezile pentru planul supranatural, de fapt le intareste.
4. Nu exista nimic in stiinta care sa faca miracolele imposibile. 5. Este rational sa ai credinta.
6. Ateismul, si nu religia, este responsabil de crimele in masa din istorie.
7. Ateismul este motivat nu de ratiune, ci de un gen de evadare morala lasa.

Inchei aceasta carte aratand ce este unic in crestinism si in ce fel se schimba vietile noastre daca devenim crestini. Daca pot sa ma adresez pentru o clipa necredinciosilor, sper ca nu veti citi aceasta carte doar ca un exercitiu intelectual. Ea cauta sa abordeze probleme practice cu care ne confruntam fiecare dintre noi. Voi, la fel ca multi crestini, traiti intr-o lume cu ecranul impartit. Banuiesc ca in domeniul stiintei sunteti darwinisti, iar in domeniul moralei sunteti antidarwinisti. Respectati stiinta si ratiunea, dar va intrebati daca ele va ofera o intelegere completa a lumii. Sunteti rationalisti la locul de munca si romantici in viata personala. Ati cautat fericirea de multa vreme, dar oare v-ati intrebat vreodata de ce n-ati gasit-o? Cat de mult intentionati sa continuati aceasta cautare trista dupa bucurie? Societatile mai vechi au avut mult mai putin si s-au simtit mai bogate; de ce voi, in mijlocul belsugului, continuati sa simtiti cum saracia va preseaza? Fara indoiala, la fel ca credinciosii, stiti ca fiecare suflare de-a voastra va evita intalnirea cu moartea. Evident, moartea este o realitate pentru care ar trebui sa va pregatiti, dar oare v-ati pregatit? Moartea va obliga sa faceti o alegere de care nu puteti scapa. Trebuie sa-L alegeti sau sa-L respingeti pe Dumnezeu, deoarece atunci cand veti muri toate abtinerile voastre vor fi considerate voturi impotriva. Asadar, daca va intrebati daca aceasta carte este o invitatie la convertire, raspunsul este da. Sper s-o cititi ca si cum viata voastra ar deprinde de ea, deoarece, intr-un sens, s-ar putea sa depinda.
Vezi mai mult

Informatii suplimentare

Informatii suplimentare

Cod 22785
Autor Dinesh DSouza
Editura Nu
Nr. pagini 352
Dimensiuni 14,5 x 20,5 cm
Anul publicarii Nu
Seria Nu
Volum Nu
Colectie Nu
Editia Nu
Coperta Nu
Legare Nu
Limba Nu
ISBN Nu

Comentarii

Comentarii (1)

ExcelentăComentariu de Antonia
Evaluare
'Măreția creștinismului' este, după părerea mea, una dintre cele mai bune cărți de apologetică. Foarte bine scrisă, interesantă, ușor de citit, bine documentată și structurată, cartea are toate ingredientele necesare pentru a constitui nu numai o lectură plăcută, dar și un instrument util în discuțiile cu ateii sau cu cei necredincioși.

De-a lungul paginilor, D'Souza demontează concepții ateiste false sau greșite, folosind ca armă rațiunea (tocmai lucrul de care oponenții creștinismului sunt atât de mândri, considerând că doar ei folosesc rațiunea, în timp ce creștinii se bazează, în mod naiv, pe o credință 'oarbă'.)

Citat din capitolul 11: "Deoarece universul conține totalitatea naturii, conține tot ce este natural, în mod necesar creatorul ei trebuie să fie în afara naturii. Deoarece creatorul nu a folosit legile sau forțele naturale pentru a crea universul, creatorul este în mod clar supranatural. Deoarece spațiul și timpul aparțin universului, creatorul este, de asemenea, în afara spațiului și a timpului, adică este etern. Deoarece universul este material, creatorul este imaterial, adică spiritual." 

Mi se pare că această carte poate fi folosită, cu succes, ca un scut împotriva propagandei ateiste, care este în creștere. Un instrument util pentru orice creștin. După cum spune autorul, "Creștinii sunt chemați să fie 'apărători' ai credinței lor... Dar... trebuie mai întâi să știi ce crezi. De asemenea, trebuie să știi de ce crezi... Pe scurt, trebuie să cunoști măreția creștinismului." (Postat pe 12.06.2021)

Scrie propriul tau comentariu.

Numai utilizatorii inregistrati pot evalua si scrie comentarii. Pentru a evalua si comenta, te rugam sa te autentifici sau sa-ti creezi cont.