Prezentare
Detalii
In aceasta carte, Betty aduce in centrul atentiei de ce le e dificil elevilor si ce pot face profesorii pentru a-i ajuta pe elevi sa invete singuri. Folositi-o nu doar pentru a-i ajuta pe elevii carora le e greu sa treaca de barierele ascunse, dar si pentru a-i intari cu unelte care vor dura o viata intreaga.
Este unul dinte misterele predarii: De ce unii elevi pricep iar altii nu?
In aceasta carte, Betty K. Garner adduce in centrul atentiei de ce se lupta elevii si ce pot face profesorii pentru a-i ajuta sa invete singuri. Dificultatile in citire, memorie, atentie sau in urmarea instructiunilor nu sunt motivele pentru care elevii esueaza, ci sunt simptomele adevaratei probleme: structuri cognitive nedezvoltate - procesul mental necesar de a conecta noile informatii cu cunostintele anterioare; organizarea informatiei in modele si relatii; formularea de reguli care ajuta procesarea informatiei automat, rapid si previzibil; principiile abstracte generale care le permite sa transfere si sa aplice invatarea.
Fiecare capitol se refera la o structura cognitiva cheie si exemplifica prin ilustratii reale modul in care elevii construiesc sensul folosindu-se de recunoastere, memorie, conservarea constantei, clasificarea, orientarea spatiala, orientarea temporara si gandirea metaforica. Tehnicile simple ale autoarei pun accent pe vigilenta reflexiva si vizualizare. Ajutandu-i pe elevi sa fie constienti de ceea ce le spun simturile, incurajandu-i sa vizualizeze informatia pentru procesare si indemnandu-i sa puna intrebari si sa descopere solutii pe cont propriu, profesorii pot sa ii ajute cel mai bine pe elevi sa-si dezvolte uneltele de care au nevoie pentru
- A aduna, a organiza si a da sens informatiei
- A deveni preocupati cognitiv si motivati in interior de a dobandi si
- A experimenta invatarea ca un proces dinamic de creare si schimbare
Sugestiile de utilizare a acestor tehnici in fiecare zi, in clasa, sfaturile pentru planificarea lectiei in scopul preocuparii cognitive si sfaturile pentru a face cercetare reflexiva extind aplicatiile practice ale cartii. Folositi-o nu doar pentru a-i ajuta pe elevii care se lupta, sa treaca de barierele ascunse dar si pentru a-i intari pe elevi cu unelte care vor dura o viata intreaga.
Cuprins
Structurile cognitive: ce sunt si de ce sunt importante
Recunoasterea
Memorarea
Conservarea constantei
Clasificarea
Orientarea in spatiu
Orientarea temporala
Gandirea metaforica
Dimensiunea spirituala a invatarii
Anexa A: Model de schema pentru angajamentul cognitiv
Anexa B: Invitatie de a deveni un cercetator care gandeste
Informatii suplimentare
Informatii suplimentare
Cod | 27929 |
---|---|
Autor | Betty K. Garner |
Editura | Alfa Omega Publishing |
Nr. pagini | 148 |
Dimensiuni | 14,5 x 20,5 cm |
Anul publicarii | Nu |
Seria | Nu |
Volum | Nu |
Colectie | Nu |
Editia | I |
Coperta | flexibila |
Legare | brosare |
Limba | Romana |
ISBN | Nu |
Comentarii
Scrie propriul tau comentariu.
Numai utilizatorii inregistrati pot evalua si scrie comentarii. Pentru a evalua si comenta, te rugam sa te autentifici sau sa-ti creezi cont.